sandramedk

Håkan Hellström - För sent för Edelweiss

Kategori: Allmänt

Håkan Hellström - För sent för Edelweiss

Jag hade inte så stora förhoppningar på den här skivan men jag fick en positiv överraskning

02. För en lång tid, riktigt bra! Skönt pianogrejs :)

"Jag kommer inte älska dig / för resten av livet. / Vill inte leva med tungan hängandes utanför / Och tycka synd om mig själv / Jag kommer inte höra av mig igen / Och jag kommer inte ta skulden / Så säg det och få det gjort / Det finns bara ett enda sätt att brinna upp.."

04. Kärlek är ett brev skickat tusen gånger. Vilken text!

"Vad jag bryr mig om nu / Är att du kommer nära mig / Även om det är försent att älska dig / Vad jag bryr mig om nu / Är att från samma säng / Lyssna till samma regn."

"Vad jag bryr mig om nu / Är att få ut dig ur skallen / Är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen / Den tar slut från kyss till kyss / Vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge / Hjärtat rakt ut."

"Vad jag bryr mig om nu är att se din blick så sårad / När alla löften klingar falskt / Nästa gång du lovar någon allt / Vad jag bryr mig om nu / Är dina armar om mig / Även om jag vet att jag måste glömma dig."

"Vad jag bryr mig om är att se dig gråta / För jag har gråtit / Och du ringde aldrig / Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig / Även om jag inte kommer tillbaks till dig."

"Säg nåntintg / Säg nånting"

06. För sent för Edelweiss. Jag tänker inte skriva något textstycke här och jag tänker inte skriva in en länk som ni kan lyssna på. Lyssna på skivan och den fruktansvärt bra texten. Har ni inte skivan, välkommen hem till mig så ska vi stänga in oss i ett rum sätta på skivan på hög volym och bara lyssna..

09. Dom fyra årstiderna. Så himla mysig låt, jag blir på bra humör utav den här! :D Vi kan lyssna på den här också nu när du ändå är hemma hos mig ;D

11. Flyg du lilla fjäril Den här skulle kunna vara en godnattvisa, Älskar melodin. Lite makaber text dock ;D Men jag gillar den skarpt!

"Flyg lilla fjäril flyg / Över Gullbergsvass och dyn / En dag kommer du krossas / Du lilla fjäril flyg."

"Kära lilla blomma / Jag ser dig försöka / Men du växer för nära / Motorvägen."

12. Inte skyldig nån nåt

"Så jag hör att du är på kryss med boozen / Så jag hör att du förklarat krig mot kärleken / Men inte ska du dricka ditt hjärta itu / Så du vill bo på Easy Street, aldrig riskera nåt, aldrig växa upp / Jag är inte skyldig dig nåt längre"

Kommentarer

  • Andreas Viktorsson säger:

    Sandra..ta och lyssna in Kent album och låten Berg & Dalvan. Fundera på den texten och reflektera över den, texten är underbar och tänkvärd nästan 365 dar om året. Har du inte albumet så är det bara att slå en pling så får du låna det av mig:P

    Men Håkans album är fint det med!

    2009-04-01 | 21:55:40
  • Kapten Stefan säger:

    Och vart är kommentarerna om dom två klart bästa låtarna på skivan? ; "Tro och tvivel" och "Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din" ? Skärpnig,kusselino!=)

    2009-04-02 | 19:16:47

Kommentera inlägget här: