sandramedk

Sammanfattning av gårdagen

Kategori: Allmänt

Jag, Linda och Sara var täckta av regnställ och gummistövlar och var fast beslutna om att trotsa regnet. Jag och Sara hade ansvar för att styra båten ut ur hamnen i Mariestad samtidigt som Linda fixade med seglen. Vi hade både problem men gröna- röda pinnar, norr, söder och vilket håll pilen pekade åt. Ute ur hamnen skulle vi sätta upp seglet. HAHA. Gick inte så smidigt som Linda hade velat. Det slutade med att jag låg fram i båten och garvade hysteriskt för att jag och Sara såg så förvirrade ut och Linda förgäves försökte använda oss på bästa sätt. Samtidigt passerade vi en annan segelbåt, jag vinkade och Linda skämdes.

Vi lade lite senare till vid Skeberga, inte heller helt problemfritt. Jag skulle tydligen hoppa i land med en tamp, vilket jag missade helt och stod kvar på båten, det var bara att åka ut igen sen gick det bättre. Jag var på land! Jag hade överlevt. Sen skulle jag och Sara gå upp till huset och börja med maten. Ett problem till, huset var låst. Det blåste som fasen och vi frös. Gick tillbaka till Linda hon ringde några samtal och det bestämdes att Kajsa som skulle komma ut senare skulle ta med nyckeln från stan. Så vid halv tio kunde vi klättra in i det varma huset, vi tände ljus och satt och myste. Jennie hade även anlänt och vi hade allihopa ett härligt saftigt tjejsnack! Det spelades även pingis under kvällen och det ska nämnas att jag var Grym. Vann mot allihopa!

På hemvägen fick jag vara första grind-öppnare, åkte bil hem kanske ska tilläggas, det var mörkt och läskigt och de tvingade ut min på vägen, vi kom senare hem hela och glada. Härllig kväll, tack tjejer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: