sandramedk

Ica Oxen och att dammsuga

Kategori: Allmänt

Idag är det tisdag och mina planer idag var först noll, hade ingenting på schemat idag, men jag vaknar utav en väl utvald och igenkännlig ringsignal, vilket betyder Ica Oxen, jobbet. Kan du börja nu? Tyvärr, ingen bil och inga bra bussar. Kan du börja två och stänga ikväll? Ja det går bra. Lite senare ringer de igen och ändrade sig till klockan 15-21.15 istället, fine. Jag vill ju jobba!

Ringde mamma på jobbet, "- Har Oxen ringt dig?!" Jajamen svarar jag, "- Jaha och där han inte du med att dammsuga!?" Jomen det gör jag visst, har ju flera timmar på mig.

Så idag har jag käkat frukost, diskat, strukit tvättberg multiplicerat med två och kvar är då dammsugningen. Att dammsuga är verkligen jättetråkigt, jag gör nästan vad som helst inom städväg istället för att dammsuga, det är helt värdelöst, verkligen. Men bor man kvar hemma hos föräldrarna och de inte kräver allt för mycket av en så känns det som man ska hjälpa till lite iallfall, men jag säger det igen, det där med att dammsuga alltså, finns det nåt tråkigare?

Kommentarer

  • Christine säger:

    gullig bild!



    Förresten ser min blogg konstig ut på din dator? för det gör den i min bärbara:P

    2010-02-09 | 12:10:36
  • amanda säger:

    tycker damma är tråkigare att dammsuga, det är så lätt och det går fort, fattar inte det tråkiga i det, kram

    2010-02-09 | 12:52:22

Kommentera inlägget här: