sandramedk

Semla, fastlagsbulle, fettisdagsbulle eller hetvägg

Kategori: Allmänt



Jag tror att ni förstår vad jag har tänkt att ta upp i det här inlägget, dessa förbannade semlor. Jo ni läste rätt, jag HATAR dessa läskig semlor. Detta är väl helt oförståeligt från er sida ni som längtar till årets första semla nu dessa tider och utbrister "- Mm, vad smarrigt!".

Jag har aldrig gillat semlor, det kan bero på att jag inte heller tycker om grädde och ni kanske förstår att en semla utan grädde kan bli ganska torr. Men då tänker ni (som många andra) ta vaniljsås i semlan istället, men näe, jag tycker inte direkt om vaniljsås heller. Jag har också hört att man (som Kajsa's bror) tar chokladmousse i semlan, aldrig testat men nä.

Nu säljer vi två stycken semlor för 16 kr på Oxen nu i veckan och ni kan inte tänka er hur många tvåpack jag har sålt, och väldigt ofta säger kunderna, "- Och lite gott till kaffet, det är ju ändå semmeltider nu". "- Ett tips, är nåt som inte smakar skit!" muttrar jag. Näe det gör jag förstås inte men jag tänker det.

Men jag ska säga er, att i söndags åt jag en specialgjord semla hos Linda, med glass. Bullen var inte heller torr och det var mycket mandelmassa och ingen slibbig grädde och vet ni vad? Jag tyckte den var god.

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Ojoj, du har det inte lätt minsann. Men du, det är ju chokladpudding, inte chokladmousse han har, det skulle ju vara liite överdrivet ;)

    2010-02-09 | 13:01:56
    Bloggadress: http://kajsasstil.blogg.se/
  • Kajsa säger:

    Hihi, jo chokladpudding är ju såndär äcklig man vispar ihop med pulver man köpt färdigt och chokladmousse är liksom mer fast och den har man riktig choklad i så den smakar bra :) Och sen kan man göra vit chokladmousse också, det är grymt jäkla gott!

    2010-02-09 | 14:41:28
    Bloggadress: http://kajsasstil.blogg.se/
  • therese säger:

    Sandra jag håller med, semlor är INTE gott!

    2010-02-09 | 22:11:17
    Bloggadress: http://theresewiktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: