sandramedk

Tallinresa 15-17 februari 2010

Kategori: Allmänt

Tänkte skriva några väl valda ord om Tallinresan!

Grabbarna hämtade mig hemma i Hassle runt elva-tiden på måndagen och grabbarna Grus hade självklart glömt att skriva ut biljetten så det fick vi fixa och trixa med här hemma en stund. Sedan packade vi oss in i bilen och det bar iväg. Fred och Linus turades om att köra, jag slapp, Skönt! Efter ett antal ordlekar etc. försökte jag genom att titta på våran karta ta reda på vart vi var. "- Har vi kommit till Arboga än?" "- Hahaha, det var ju jättelängesedan" skrattar killarna. "- Öh okej.. men vi skulle ju svängt där!" "- Fan." Vi blev allt mer stressade och vi virrade runt i Stockholm och åkte genom många tullfotograferingar, men tillslut hittade vi till Värtahamnen. Bra jobbat!

Vi klev på båten och slängde in grejer i vår hytt och tog oss sedan till restaurangen och käkade buffé. Jag började med räkor, musslor, sallad, kex, ost och vindruvor. Fortsatte med rostad potatis och kött och på slutet lite tacos med salsa och guaccamole. Som efterrätt fanns det apa-god jordgubssås med vaniljglass. MM! Efter maten drog vi till Tax-Free'n och inhandlade diverse drycker som vi skulle förtära under kvällen.. Kvällen var riktigt lyckad, kareoke, dans dans dans, hur länge som helst! Riktigt roligt, sedan somnade vi gott!

Vaknade av klockan klockan nio. Aj. Blä. Dunk Dunk. Men drack vatten, sparkade upp killarna ur sängen för klockan tio var vi framme i Tallin. Vi knallade av och letade direkt efter någonstans att käka. Ja, vi hittade Vapiano, favoritrestaurangen! (Vi käkade där i Berlin också, så himla mysigt!) Tog oss sedan vidare in mot "centrum" (tror vi) och kollade runt lite i ett slags köpcentrum, men vi mådde INTE bra. Vi hittade ett fik där vi köpte kaffe och spenderade ett X antal timmar, (Ja, jag ljuger inte, TIMMAR). Vi knallade runt lite ytterlligare och sedan drog vi oss tillbaka till båten. Åtta timmar räckte i Tallin, vi nöjde oss där.

Vi tog en sk. femma (vilade en liten stund) duschade och slappade. Sedan knallade vi runt lite på båten igen, vi tänkte ta en lugn kväll så vi köpte lite salta pinnar och choklad i Tax-Free'n och drog oss sedan tillbaka till hytten. Vi chillade, kollade på tv och snackade. Senare satt satt vi som på nålar när vi följde Björn Ferry's guldlopp! Riktigt roligt. Sedan somnade trots att det skakade och hoppade lite i sängarna..

På morgonen var jag utvilad, vi knallade av och letade upp bilen för att fara hem. Till att börja med hittade vi inte ut från Stockholm, vi åkte säkert runt där i en timmas tid. (Mitt upp i alltihopa ville jag leta efter Alex Schulmans bohandel, men nehe.. Det var inte populärt bland mina två andra resekamrater) Sen äntligen, Yes, E20. Vi var på rätt väg och när vi hade kört ett sag så gapar Linus till "FAN!" Då plötsligt körde vi på E4:an. Jag skulle börja jobba klockan halv fyra så jag blev lite stressad. Vi kom till Trosa och var på väg till att komma runt på fel sida av Vättern. Vi kom sedan till Katrineholm och till Vingåker, och då visste vi att det var drygt två timmar kvar! Shit tänkte jag, jag hinner inte! Klockan 15.20 knallade jag in på Oxen, trött och lättad och jobbade i 5 timmar, jag var heeelt borta. Emeli på jobbet trodde väl att jag hade slagit i huvudet eller nåt..

Tack för en trevlig liten tripp, mucho roligt! Just landet Estland var det mest deprimerande landet jag har besökt någonsin men med lite vänner så känns det ju mycket bättre!







Fred käkade kiwi på ett ytterst märkligt sätt



Fred & Linus på buffén



Världens torraste kaka genom tiderna



Linus i hytten



Yes, där satt den!



Gruppbild i hissen



Jag vet,  jag är ganska cool



Linus och Fred bland all dans dans dans



På Estlands mark



Vapiano



Visste ni att Estland inte hade något vägverk?



Kaffe på Caféet



Linus



Snyggt, huh?



Ajaj!





Sömnig


Kommentarer


Kommentera inlägget här: