sandramedk

Sammanfattning av min mini-tripp genom södra Sverige

Kategori: Allmänt


Hemma igen och jag är välbehållen! Allting har gått väldigt bra, tänkte snabbt dra en liten sammanfattning för er som är intresserade.

Mitt nästa stopp efter Göteborg var Borås (Sandared) där jag spenderade onsdagsnatten. Jag träffade på världens sötaste Elsa, den ungen alltså, man smälter direkt! Men den andra ungen då, dags att komma ut snart kanske? =) Du driver din stackars mor till vansinne. Vad har du egentligen för baktanke med att gå över tiden längre än (idag räknat) nio dagar? Kämpa på, det är dags nu, vi längtar efter dig! 

Väcktes på morgonen utav ingen mindre än Elsa själv och vi kollade på barnprogram, (Elsa) drack välling, bytte blöja (på Elsa), bytte ut pyjamasen mot riktiga kläder (det gjorde vi båda två) och sedan erbjöd jag henne en ostmacka som hon artigt tackade ja till. Sedan var det dags för dagis för hennes del och jag fortsatte min lilla resa söder ut, klockan ett gick tåget. 

I Växjö letade jag mig först fram till turistbyrån, vidare till vandrarhemmet (heting-receptionist och mer information finns!) och efter det utforskade jag Växjö-stad, och på kvällen gick jag på bio själv för första gången. Det var riktigt trevligt faktiskt även fast han i kassan ifråga satte det, "- Ska du gå Själv?" "- Öh, ja.. " Efter detta, ett långt samtal med Jennie på telefon och sedan bums i den knarrande sängen på vandrarhemmet.

Vaknade 02:05, 03:05, och 04:05 (och den sista gången drömde jag att Agneta ringde och sa att det var dags att fara till BB). Klockan sex ringde klockan på riktigt och jag packade ihop mina grejer och knallade ner till resecentrum. Under dagen var det två föreläsningar som gällde, föreläsaren hette Ola Nylander och riktigt duktig var han. Det var mycket information och en dag full av nya intryck. Träffade flera jättetrevliga människor, det var en bra dag helt enkelt!

På kvällen åkte jag tillbaka till Borås och fortfarande ingen bebis, det lagades pasta med kyckling och grönsaker till middag, mumsigt! Vi kollade på en film som jag inte minns namnet på, men den var bra. Somnade sedan som en stock, helt slut!

På morgonen vaknade jag av att Elsa kröp upp i soffan med sin vällingflaska. Vi kikade på barnprogrammen och myste riktigt ordentligt. Sedan begav vi oss till hennes säng för att lämna snutten (snuttefilten) och tutten (nappen) och fortsatte till badrummet där SuperfasterSandra och Elsa själva fick välja dagens outfit. Det blev en veckad plychkjol med hög midja, kulör: rosa. Vi matchande detta med en rosa mönstrad body och svarta bomullsbyxor som var lite stora, men täckte den blöjj-vadderade-bakdelen alldeles perfekt! Vi lyckades riktigt bra, juryn bestående utav mamma Agneta och pappa Erik jublade! Vi fortsatte med tandborstning, det gick som på räls!

Nu ikväll har jag återvänt till Hassle, träffade Kajsa nu ikväll, hade en riktigt helkväll bara hon och jag! Vi kollade på Bröllopsduellen och käkade chips! Nu börjar ögonlocken falla igen. Jag är glad att jag åkte och jag ska göra mitt allra bästa utav den här kursen, det kanske är mitt kall?



Kommentarer


Kommentera inlägget här: