sandramedk

Resedagbok - Fredag 5 december (dag)

Kategori: Allmänt

Dagen innan hade vi allihopa lovat Sara att vi skulle försöka hitta till den andra, större stranden, jag minns faktiskt inte direkt namnet på den, men vi hittade iallafall dit. Vi tog oss varsin solstol och SJÄLVKLART glömde jag mina snorkelgrejer i lägenheten så icke.. Jag hade återigen med mig cyklop och snorkel helt i onödan, använde dem inte en enda gång i Vietnam heller!

Där låg vi i princip hela dagen, solen växlade fram och tillbaka, av med handduken, på med handduken, av med handduken igen, lite trist men vi hade varandra som gått sällskap iallafall. Jag badade en gång i havet, kallt som satan! och då ska jag tillägga att jag inte är någon baddruka. Jag och Sara gick för att köpa glass, det fanns ett litet café/bar precis vid stranden. Killarna kom strax efter och där satt vi och trivdes en liten stund. Jag valde en Ben&Jerry's , mums!

Påvägen tillbaka till lägenheten så började vi med en ordlek. "Fortsätt-på-ordet-innan's-sista-bokstav" och temat var grupper/artister. Den leken höll vi på med i flera timmar, vilken kamp.

Plats nr4: Sara Thorold, bra kämpat och nu efteråt har vi kommit på vad gruppen hette som du inte kom ihåg namnet på, Cleopatra ;)
Plats nr3: Fred Janowicz, nära skjuter ingen hare!
Plats nr2: Sandra Karlsson, fan också, så nära, kommer aldrig komma över det här!
Plats nr1 och segrare: Dinus Hjalmarsju, Hrmf. Turgubbe!

Väl hemma i lägenheten tog vi ss en femma och jag lyckades komma över förlusten, iallafall nästan. 



 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: