sandramedk

Sjukhusvistelsen

Kategori: Allmänt

Besökte idag vårdcentralen för att en läkare skulle kolla på mig, mina lungor lät bra men läkaren hade tydligen luskat fram att jag tidigare hade haft mycoplasma, "- Ja juste sa ja, så va det ja", erkände jag. "- Då får vi göra ett test och se ifall det inte är det igen.." Helvete, tänkte jag. När jag gjorde mycoplasmatestet för cirkus två år sedan så stack de ner en pinne i halsen och inte en sån där spade ni vet på tungan, utan en JÄTTELÅNG pinne med en tuss på och skulle ta ett prov väldigt långt ner i halsen. Det började direkt vända och vrida på sig inuti min mage, ingen rolig upplevelse. Men till min lycka! När jag kom till labbet behövdes det bara göra ett blodprov och det har jag ju gjort 1000 ggr, det har jag noll problem med! Fick iallafall med mig en stark hostmedicin som man tydligen inte ska blanda hur som helst, man får sämra reaktionförmåga, blir trött och kan få hjärtklappning. (Och det var inte nåt som jag tvungade läsa min igenom på flaskan utan det sa apotekaren, då måste det ju vara vanligt!) Har jag varit trött, Ja. Men har inte stött på ytterligare biverklingar, skönt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: