sandramedk

Vad har jag gjort idag?

Kategori: Allmänt

Vaknade tidigt (07.00) utav att klockan ringde, dags att stiga upp och plocka ihop sina pinaler för att ta bussen hem till Mariestad. Väl hemma kom jag hem till ett framdukat frukostbord med färskt bröd och ägg, härligt att få vara lite bortskämd, sådär.

Senare var det dags för 80årskalas för vår tredje generations farfar, Grattis! Det var full fart från start: Klara, snart 8 månader, Isa,  snart ett år, Elsa,  cirkus två år och Smilla cirkus tre år. Lägg till elva vuxna (mig inräknat som vuxen, yes) och detta på en ytterst begränsad yta. Hej och hå! Som vanligt hos farmor och farfar går man dit utsvulten och går därifrån som en boll. Jag fick en bläckflaska i glas utav farmor, undrar vad jag ska ha den till.. Tips?

Klockan åtta kom Christine hit, vi har ätit varma mackor och bara snackat och uppdaterat oss från båda sidor, känns bra. Om två helger åker vi troligtvis ner och hälsar på dig lilla C, och jag vill in i den superhemliga båten!

Nu sitter jag och halvsover och väntar på att klockan ska bli två så att jag kan åka in och hämta ett gäng fyllekajor i stan. Hoppas jag sedan får åka hem fort utan några stopp på Mc Donalds eller liknande.

Imorgon ser schemat ut som så; Upp till tio för att följa med pappa in till stan, måste till Ica för att hämta mitt lönebesked och posta mina böcker som jag ska returnera. Efter det ska familjen till vallokalen (Ni har väl/ska väl rösta?) och efter det ska jag en sväng med mor till Skövde, ska leta som en tok efter skinndojjorna jag har sett och vill HA! Framåt kvällen beger sig papps till Norge och jag hänger med en bit på vägen och hoppar av i Karlstad där jag kanske skulle få besök på kvällen. Ensam mamma söker är dessutom ett måste (så Du vet!)

Godnatt allihopa, hoppas ni har haft en bra lördagskväll, det har jag!

Kommentarer

  • Christine säger:

    Tack för kvällen igår, alltid lika roligt att vara med dig! hoppas vi ses om 2 veckor, puss och kram!

    2010-09-19 | 12:50:45

Kommentera inlägget här: