sandramedk

Tvärtemot beslutsångest

Kategori: Allmänt

Det är inte ofta jag har beslutsångest. Faktum är att jag oftare har ångest för att jag inte kan (av rent praktiska skäl) ta ett beslut just då, eftersom det är fullt omöjligt. Jag är inte den som velar mellan vanilj- eller chokladglass, mellan vänster och höger eller gas eller broms. Jag vill göra ett val och leva efter det. Men när jag tänker tillbaka på den här sommaren så har jag förändrats helt i mitt beteendemönster. Helt plötsligt är det väldigt svårt att göra ett val och definitivt att trycka antingen på gasen eller bromsen.

Det finns så mycket beslut man tvingas ta precis just nu. Även ifall man inte är redo så skapas din framtid i varje sekund som går. Det är först nu efter denna sommaren som jag verkligen har förstått att tiden GÅR fanilmej, vill man ha nåt gjort, om man VERKLIGEN vill ha nåt gjort så är det nu eller aldrig. Det går inte att vänta, jag tänker inte vänta. Mer. 

Det kallas nyårslöften men jag har skapat mig själv ett höstlöfte. Jag ska ha fullt upp den här hösten, så fullt upp att jag knappt hinner tänka efter. Jag ska endast fokusera på det som är viktigt och det som jag mår bra utav. Jag ska samtidigt ha roligt på ett sätt som jag tycker om. Jag ska inte tvinga mig själv, för att jag borde, utan jag ska välja min livsstil efter hur jag mår just den dagen. Carpe diem och vad fasen det heter. Jag gillar att ha olika avstamp i livet och detta är precis ett sådant. Ett avstamp, en början. Jag välkommnar hösten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: