sandramedk

Plasmagivning, kaffe-tjejer och kastanjer

Kategori: Allmänt

Detta har också varit en produktiv dag. Eftersom det var fint väder tänkte jag ta en liten omväg när jag skulle knalla bort till Karolinen för att samtidigt fånga upp lite D-vitamin. Den lilla omvägen blev plötsligt till en väg jag aldrig gått förut (skräll!) och klockan tickade iväg och jag kom försent. Trettio-minuters-promenaden blev till närmare en timme. Plasmagivningen gick trögt idag med, satt nästan femtio minuter och tryckte och klämde, nålen hade tydligen fastnat i en kärlvägg (?)



Efter detta mötte jag upp Johanna och Sara för en kaffe på Wayne´s. Vi satt och myste ute på uteserveringen i närmare två timmar, bäst att passa på, hösten är ju här. Vi pratade om våra somrar, mycket skratt. Vi bestämde också att detta skulle bli en kanonhöst. Hur man nu kan bestämma det egentligen vet inte jag men det gjorde vi iallafall :-)




 

Påvägen hem från stan hittade jag ett kastanjeträd med massa taggiga kastanjer. Någon som vill följa med och plocka sen när de har kläckts(?)?

I eftermiddags har jag städat ur garderoben och lagt ner sommarkläder nere i källaren och samlat ihop en IKEA-kasse med kläder som jag tror att Kajsa vill ta en kik på? Sen plockade jag upp den sista flyttkartongen som skulle in på badrummet, det börjar arta sig det här nu. Ska lägga upp några bilder från lägenheten snart har jag tänkt. Sen har jag varit på Hagahallen och fyllt på kylskåpet äntligen! Tolv minuter tog det att gå dit, med skoskav.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: