sandramedk

Dagens tvätt-äventyr!

Kategori: Allmänt

Detta har varit en händelserik dag ur tvättsynpunkt. Började med att tvätta en maskin med kulörtvätt, utan problem. Efter det skulle jag tvätta ett vitt lakarn, ville inte blanda det med det färgade påslakarnet så det fick åka in själv. När jag en timme senare kommer och plockar ut lakarnet så FAN. Då har en liten, liten, skit socka i svart färg blivit glömd kvar i tvättmaskinen, vilket ger resultatet grått. Grå-fläckigt. Jag blev skitsur och slängde in nästa omgång tvätt tryckte på knappen och gick därifrån. När jag en timme senare kommer för att plocka ur tvätten så är dörren till tvättmaskinen öppen. Va fan tänkte jag, har någon varit och petat på min tvätt? Men när jag känner på tvätten så är den helt torr. Jag hade glömt att stänga luckan. Tvättmaskinen hade alltså stått tyst i en timme. ÅH. Drog igen luckan och tryckte på knappen och stannade kvar så att jag verkligen såg att den gick igång. När den var klar bestämde jag mig för att torktummla ett påslakarn och en handduk så jag kastar in det också, har en timme på mig, tvättiden gick ut klockan fyra. Halv fem kommer jag på att jag har ju inte hämtat tvätten! Där står en tvättmaskin i full gång, jag smyger in hämtar min tvätt och smyger försiktigt där ifrån in till mig igen, herregud vilket äschande! 

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Haha, va söt du är. Men vadå lakaRn? :D

    2011-03-14 | 13:12:28

Kommentera inlägget här: