sandramedk

Vasaloppet

Kategori: Allmänt

En tradition:

Pappa väcker mig vid halv åtta, jag släpar mig in till vardagsrummet, tar med mig kudde och täcke. Jag får alltid soffan för jag somnar alltid lite lite då och då. Mamma är också vaken. Vi ser starten och vi utropar alltid samma sak som t.ex: "Gud vad mycket folk" (som alltid) "Vilken härlig känsla det måste vara, jag skulle vilja vara där" (men res på ditt arsle och börja åk skidor då). Sen börjar våra magar att kurra och vi äter frukost inne vid tvn. Idag slog jag på stort och bakade scones, allt för att kolhydrat-chocka min kropps tills imorgon. Sen sitter vi i soffan hela förmidagen, så mysigt. Och idag är det fem-milen också till råga på allt! Bäst jag kilar ner så att jag inte missar något..



Grattis Jenny Hansson & Jörgen Brink

Kommentarer


Kommentera inlägget här: