sandramedk

En mindre trevlig dag, en mindre trevlig händelse

Kategori: Allmänt

Någonting konstigt hände mig igår. Det är första gången någonsin som jag verkar ha påverkats av att ge plasma. Jag hade tid på Karolinen vid tio och allting gick bra, jag drack tre glas vatten och han läsa två tidningar. Kändes bra efteråt, var dock lite stressad eftersom jag började min föreläsning klockan ett och innan dess skulle jag hinna laga mat. Just i detta ögonblick kan jag ha gjort mitt misstag, jag åt ingen smörgås. (Vilket jag annars alltid gör, det är viktigt säger sjuksjöterskorna) 

I vilket fall som helst, jag kom hem, maten blev lagad, han dock bara äta en halv portion eftersom jag var tvungen att möta upp Sara för att hinna med bussen. Just i detta ögonblick kan jag också ha gjort mitt misstag, borde ätit mer mat.

Vi gick ner till stan och tog ettan därifrån upp mot Universitetet, bussen var som alltid överfull. Ungefär halvvägs började jag svettas och kände mig ganska snabbt väldigt dålig. Jag började må illa och när vi nästan var framme vid skolan fick jag panik. Jag sa till Sara "- Tryck på knappen, jag måste gå av här." Sara fick leda mig av bussen. Jag såg ingenting, det var som en vit vägg framför mig, allting var vitt. Jag hörde betydligt sämre, det lät som om Sara var flera hundra meter längre bort, liksom avlägset. Mina ben kändes hur tunga som helst och Sara ledde fram mig till bänken i busshållsplatsen och eftersom jag inte såg någonting gick jag in i den, Sara sa. "- Sätt dig ner!". "- På vad då?" frågade jag "- På bänken, ser du inte bänken?". Det gjorde jag inte.

Efter en stund började allting klarna, synen och hörseln kom stegvis tillbaka. Jag måste ha varit millimeter från att svimma men lyckades ändå hålla mig vaken. Jag drack nästan en hel flaska vatten i ett svep och svetten bokstavligt talat rann nerför ryggen. Vi traskade iallafall bort mot universitetet och kom in i lektionssalen. Efter tio minuter kände jag det direkt och tänkte FAN. Jag gick så fort jag kunde ut från salen, nerför tre trappor, in på toa och ja, spydde.

Somsagt, en mindre trevlig dag, en mindre trevlig händelse.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: