sandramedk

Att trycka in två dagar i ett inlägg

Kategori: USA

Hallå där, 

Två dagar händelser har inträffat utan att ni har fått reda på någonting alls, tyvärr har aktiviteterna inte varit av den större typen men ändå lika trevliga för det. Igår var det dags för shopping, en hel del blev det faktiskt. Vi började på The Groove och avslutade shoppingen på Westfield Mall. Jag inhandlade två tröjor, ett linne, ett par örhängen, en blus och det bästa en pincett för 1 dollar, score ! 

På kvällen tog vi taxi (som hotellet pröjsade) och besökte killarna i klassen som bara bodde några lite längre bort på Santa Monica Blvd. Vi tog oss upp och ut på deras takterass där det grillades och dracks öl. Väldigt trevligt och blev inte annat än lite avundsjuk på att de ska befinna sig i LA året ut. 

Då har vi kommit till dagen idag, vi fick igår reda på en butik där man kunde gå in och designa sina egna Converse, därför tog vi en tripp dit, innan vi drog vidare mot San Fransisco, detta kunde vi ju inte missa. Tyvärr skulle det ta sex dagar för att skorna skulle bli klara, det fanns därmed ingen tid för detta. Däremot norpade jag åt mig ett par Comverse ändå, i färgen orange/brandgul, riktigt snygga. Ni får se bild en annan dag, de ligger kvar ute i bilen. 

Efter att shoppingen dragit ut lite på tiden så började vi vår färd mot San Francisco vid ett snåret, stannade till i Malibu för att känna på temperaturen i havet, där var det ingen värme vill jag lova. Blev endast ett fotbad och en promenad längs stranden. Sen efter detta fortsätte vi norr ut och JAG körde bilen, helt otroligt nervös var jag innan men det var faktiskt inga direkta problem trots automatväxlad bil och ibland vägar med sex filer. 

Vi käkade på ett ställe på vägen, tror att samhället hette Summerland. Efter detta åkte vi bara ett tiotalmil till för sen blev klockan kväll och det var dags att leta sovställe för natten. Nu sitter jag i hotellrummet på Sun SImone Lodge, helt okej för 32 dollar per skalle. Ska väl försöka ladda upp lite bilder också, får se hur det går med det, inte snabbaste nätet här vill jag lova. 

Hoppas ni alla har det bra, lämna gärna ett livstecken ! ;)

Frukost på Farmers Market 



Hur kunde jag glömma att vi även käkade lunch (kakor) på Cheesecake Factory, 
dog godhetsdöden. 



Vi delade på två kakor, en med choklad och hallon och en med kakbitar och vaniljkräm, 
kakbitarna var enorma och godast



Converse



MINA


Strandpromenaden i Malibu



Coast guard



Sara



Malibu beach

Kommentarer

  • papps säger:

    Hej!
    Kul att du delar med dig av din resa och det ska bli riktigt kul när vi får se mer av dina kort.
    Det känns verkligen att jag skulle vilja göra samma resa som ni gör.
    Nu börjar det regna här igen , så har vi det.

    Ha de gött
    tusen kramar
    papps

    2012-08-26 | 12:12:40

Kommentera inlägget här: