sandramedk

Den förbaskade tidsomställningen

Kategori: Kanada

Hållå där, 

Igår kväll ungefär klockan nio på kvällen inledde jag och pappa en diskussion om tidsomställningen som kommer drabba oss när jag är i USA och Kanada. Diskussionen slutade ungefär vid tio på kvällen efter att vi både hade blivit rätt irriterade på varandra och suckat en hel del eftersom vi båda var övertygade om att vi hade rätt. Tillslut gav pappa med sig, han erkände till och med för mamma "- Sandra hade rätt.". Jag gjorde V-tecknet.

För att förenkla detta för alla så har jag lagt tio minuter av min dyrbara tid till att göra en enkel tabell som alla kan använda, om någon inte orkar sätta sig in i denna fruktansvärt avancerade tabell så kan jag meddela att tidskillnaden mellan Sverige - USA är 9 timmar och mellan Sverige - Kanada 6 timmar.

Eftersom att jag främst konstruerade denna tabell till mina föräldrar så har jag därför utgått från Sverige. Titta på klockan som för närvarande visar 10.00. Använd Sverige-kolumnen och raden för 10.00 och för blicken åt höger tills du hamnar i USA-kolumnen, i USA är kockan 01.00. Fortsätt åt höger och tabellen visar att i Kanada är klockan 04.00.






Kommentarer

  • papps säger:

    Grattis



    Det är ju alltid kul med första vinsten..........

    2012-08-17 | 14:28:46

Kommentera inlägget här: