sandramedk

LA, Santa Monica & Walk of Fame

Kategori: USA

Hallå där, 

Vaknade till regn, inga dystra miner för det för idag lämnade vi Bellagio och Las Vegas. Hoppade in i vår monster truck och började vår färd väster ut, samtidigt som våra ögon febrilt letade efter Subway, efter två missade avfarter var det frukostdags, MUMS. Turen fortsatte och vi kom fram till Los Angeles vid fyra tiden, efter några småmissar och bråk med vår GPS vid namn Britta (jag döpte henne, vi har kommit varande väldigt nära). 



Fruktansvärt raka och långa väger genom USA



Spelade gissa artist/låt i bilen när vi började tröttna,
gick väl sådär kan man säga, imorgon är det fasen min Spotify-playlist vi kör !



Hej hej Los Angeles 



Tankning, utav 2/3 tankningar har vi behövt hjälp av personal, inte alls samma
system som hemma i Sveirge ..



När vi kom fram blev det mat på donken (orginellt) men svinigt gott på grund av tom mage. Sen tog vi oss ner till havet vid Santa Monica, knallade runt, tog kort, såg väldigt underliga människor. Rätt som det när vi knallar längst gatan är det en man som gapar till, jag tittar upp och 6-8 meter ifrån mig står det en man med två VIDRRIGT STORA ORMAR runt halsen. Jag blev så rädd att jag kastade mig ut i gatan och sprang över till andra sidan, senare under kvällen hände det en gång till - hjärtattack 2000. 



Santa Monica Harbor







Santa Monicas pir





Maria, Lisa och Sara




En park där alla drägg (höga, fulla, trötta?) låg och sov, fräscht.

Efter havsbesöket tog vi oss inåt stan för att hitta hotell, Western Hotell Plus blir nu vårt hem de närmsta 2 (kanske 3) dagarna. Vi han med en raggardusch innan vi återigen drog ut på stan för att kolla Hollywood och hitta karta som visar vart alla kändisar bor (!!) Dock var vi riktigt stora tidsoptimister, det är inte så himla lätt att ta sig fram i Los Angeles på eftermiddagen (lägga på minnet!), det bor 3.8 miljoner människor i här. Vi tänkte istället om och kollade in Walk of Fame. Tyvärr hade det redan börjat mörkna, därav lite dåliga bilder. Vi knallade runt på Hollywood Blvd en ganska lång tid, såg stålmannen, Charlie Chaplin etc, OCH ormarna IGEN. 









Bild till pappa från Sandra

Avslutar detta med en bild på lyckliga mig när jag fått min första kopp Sturbuckskaffe, vad man bör veta är att jag valde storlek medium, allt är förbannat stort i USA. Nu kommer jag väl aldrig somna antar jag. Imorgon är det uppgång tidigt och vad som ligger på dagen schema då är: Universal Studios, Kändisspaning i Beverly Hills och träffa klasskamrater! Godnatt, för er godmorgon !

Kommentarer

  • papps säger:

    Tack för bilden

    Det är så kul att följa med er på denna underbara resa som ni har.

    Jag ska prata med Erik i helgen om wiper så vi kan telefona varandra.

    Ser du ormarna igen så ta ett vackert kort så jag får se dem.

    Ha nu en fortsatt underbar dag



    Många kramar från papps

    2012-08-23 | 21:56:30
  • rillepille säger:

    Jag är inte med på någon bild :(

    2012-09-10 | 08:55:12

Kommentera inlägget här: