sandramedk

Universal Studios, Hollywood & Kändisspaning

Kategori: USA

Hallå där, 

Kom precis ut från dagens enda FRIVILLIGA dusch, har gått runt lite småblöt mest hela dagen idag. Vi har nämnligen besökt Universal Studios och turistat oss till tusen. Med det menar jag att jag har tagit 152 kort, kommer inte visa er så många idag för det finns varken tid eller ork, lägger upp några så visar jag mer en annan dag, okej?


Vi var vid parken när det öppnade vid tio, vår första attraktion vi valde att besöka var Shrek i 4D. Vi gick in i en stor salong som liknade en biosal förutom att stolarna var lite mer bastanta och hightecha. Vi fick sätta oss ner, ta på oss 3D-glasögon och sen bar det iväg. Stolen vi satt i fungerade som en stimulator, vi slungades fram och tillbaka och blev blåsta i nacken och i fötterna av olika små fläktar. Vi fick även vattenstänk på oss vid t.ex. en regäl nysning från åsnan. Riktigt häftigt och man kände sig nästan lite yr när man kom ut därifrån .. 


Vidare ställde vi oss i kön till den guidade 60 minuters långa turen med bil som skulle slussa oss in i olika filmskaparmiljöer och visa oss inspelningsplatser, tekniska finesser och liknande, men detta skriver jag mer om i nästa inlägg. 

Efter detta var det dags för "Water world", det var här första vattenskvättarna kom, riktigt mäktigt och med skådespelare som både har varit med i Bones, CSI och Kriminal minds. Klicka gärna på länken så får vi också se hela showen :) Efter detta gick vi runt och letade efter ett värt matställe, blev tillslut en korv och tillhörande chips som man tydligen inte kunde välja bort, väldigt spännande blandning må jag säga. Efter detta skråvmål var det dags för "The Simpsons i 3D", SÅ HIMLA TUFFT ! Det var likadant här, man satt i en simulator som rörde på sig, kan inte fatta hur de kan vara möjligt att det blir så verkligt. Kolla gärna länken !





Sen åkte vi två karuseller, den första blev vi helt dränka i från topp till tå, tur att det är över 30 grader i luften så att det nästan bara är svalkande. Den andra skrek jag mig hes i och blev tröstad av en kille i tioårsåldern som satt brevid mig, "- I'ts okey, I'ts over, it's over .. " HAHA. 

Efter allt detta turistande så fortsatte vi i samma spår genom att åka upp och titta på Hollywoodskylten, tog bilder och tittade på de fina husen som ligger där uppe. Vägarna dit upp var kringliga och krogiga men det var helt klart värt det. Sen var det Beverly Hillsskyltens tur, där fick vi dock snabba oss då vi parkerade på en handikapparkering, vi hittade även världens konstigaste fontän vid en hus, bild på den kommer en annan gång. 




I Beverly Hills var vi även på kändisspaning, drog in adresser på gps:en som vi hade hittat i en "kändiskarta", krånglade oss fram till flera ställen men stoppades såklart av enorma stängda grindar. Vi hittade till Playboy Mansion och även till Michel Jackssons sista hem, där fanns en häck som var högre än allt annat. Sen avslutade vi kvällen med thaimat, det blev Pad Thai för min del, vansinningt gott. Nu kryper jag ner bland lakanen, imorgon blir det S H O P P I N G !

Ta hand om er !