sandramedk

Ett varningsfinger till hundägare

Kategori: Allmänt

etta gäller långt ifrån alla hundägare, bara en liten del av skaran som skaffat sig en fyrbent skällande vän. Jag vill nu prata med er om en upplevelse jag var med om idag och ni får gärna tycka synd om/hålla med/eller stäcka ut en fantasi-hand och klappa mig ömt på axeln .. 

Jag hoppade av bussen vid busshållsplatsen för att traska den sista biten hem. Jag tar mig över vägen och över till andra sidan. Det går en kvinna bakom mig som tydligen ska åt samma håll. Rätt som det är så kommer tre stycken hundar springande i hundra kilometer i timmen, rakt emot mig. De hade inget koppel. De var helt fria. De kunde lätt ha bitit mig i sprupen på en sekund och jag hade fallit ner död. De står och hoppar mot mig, framför mig och paniken har vuxit sig stor i mitt bröst. Mina ögon blir blanka, jag håller för andan och spänner varje muskel i min kropp, jag ska vara helt brutalt ärlig, det kom en liten droppe kiss i mina trosor. Förstår ni nu vilken fruktansvärt panik jag kände, och dödsångest? Tillslut efter flera flera sekunder (kändes som timmar) kommer kvinnan som gick bakom mig fram och tar reda på hundarna som tydligen var hennes. Hon skrattar lite och pratar inte med mig utan med sina FÖRBANNADE hundar och säger något i stil med "- Nämen oj då ..". NÄMEN OJ DÅ?!? DU KAN VÄL FÖRHELVETE IALLAFALL BE OM URSÄKT OCH FRÅGA OM JAG BEHÖVER SKJUTS TILL NÄRMSTA SJUKHUS FÖR ATT GÅ I TERAPI DE NÄRMSTA TIO ÅREN?!

Man HAR inte hundar lösa. Speciellt inte tre stycken samtidigt, hur ska du kunna hålla reda på allihopa? Alla tycker inte att hunden är människans bästa vän, enligt mig är den vansinningt läskig (med några undantag för de få hundar som jag känner). Så lär er, idioter, tänk till, gör om - gör rätt, be om ursäkt, ta inget för givet. Summa summarum, var inte med era hundar där jag är helt enkelt. 


Här kommer en illustration över händelsen, jag är i mitten mellan matte och husse
och framför mig hoppar tre stycken gläfsande bestar


Kommentarer


Kommentera inlägget här: