sandramedk

Det är måndag men jag tar det som en söndag

Kategori: Allmänt

fter att igår vaknat upp av att fjortontusen bongotrummor trummade på min skalle och självaste Saharaöknen hade byggt bo i min mun, blev det en halv-halv pizza och sedan hem till föräldrarna för att få en lugn stund med mig själv, min huvudvärk och mitt illamående. Men så blev inte riktigt fallet. Istället möts jag av två söta små tjejer när jag kommer innanför dörren, Elsa springer fram och ger mig en bamsekram och strax därefter Klara som definitiv ska upp i famnen. Ärligt talat tänkte jag tanken att hämta hörselskydd och gå in och lägga mig under täcket, men det kunde jag ju självklart inte. Istället visade det sig att barnskrik/skratt/gråt var en riktig dundermedicin mot "dagen-eftethet".  

Denna dag tänker jag tillägna soffan, Sillen och skogaholmslimp-smörgåsar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: