sandramedk

Spoiler - En dag

Kategori: Allmänt

ilka recensioner filmen har fått. En dag. Boken ska tydligen vara ännu bättre? Jag läste de två första kapitlen i boken idag men bestämde mig för att kolla på filmen först, jag kunde helt enkelt inte hålla mig. Jag hade väldigt höga förväntningar speciellt eftersom Jim Sturgess spelar Dexter. Jim Sturgess har en stor roll i Across the Universe, en film som jag fullkomligt älskar. Jag kurade ner mig i soffan tillsammans med mjölk, knäck och Sillen (katten inte fisken). Jag har bara fyra ord att säga: 

Jag är fullkomligt knäckt. 

Filmen var så otroligt dyster i princip hela tiden. 80% hysteriska snyftningar - 20% hjärtbultningar. Jag blev näst intill vansinning i scenen i slutet på filmen där Emma kommer cyklande, musiken är sådär lite ledsam och man förstår direkt att hon kommer skadas på något sätt, i värsta fall dö. Jag läste en recension av filmen där det stod att man kan se denna film en kväll när man är lite deppig, HAR JAG FÅTT TAG PÅ FEL FILM ELLER?! Det känns som jag vill hoppa i Klarälven direkt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: