sandramedk

Torsdagskväll återberättad

Kategori: Allmänt

om ni kanske märkte i det senaste inlägget så är jag åter på plats i Karlstad. Snälla mamma skjutsade upp mig igår med alla väskor så jag slapp ta bussen. Pappa som senare på kvällen var påväg hem från Norge stannade till så att vi han ta en fika. Efter detta skjutsade de ner mig till stan, där jag mötte upp Isabelle. 

Färjestad spelade mot HV71 igår, detta ville vi (läs jag) gärna se på stor tv. Efter en sväng in på O'learys etc etc hamnde vi tillslut på Pitchers. Efter matchen som förövrigt slutade med vinst till FBK så gick vi vidare till Korriander, där beställde vi in en drink som jag under hela kvällen inte kunna sluta tänka på. Den smakade som något jag inte smakat förut, jag tror att den kallades Falken (?). Efter detta bestämde vi oss för att jag skulle följa med Isabelle hem och kolla på hennes nya lägenhet. På vägen svängde vi in på Mc Donalds för att vi fick cravings för jordgubbspaj. Vi mötte världens drygaste personal som "glömde" lägga in pajerna i ungnen. Vi skulle vänta åtta min, väntade säker trettioåtta min, MEN vi fick gratis kaffe! 

Väl hemma hos Isabelle så drack vi te och kikade runt i hennes fina, nya lägenhet med trägolv. Sen av någon anledning kom vi in att prata om geografi och att diskutera om hur många landskap Sverige hade (google sa tjugofem). Att komma på dessa blev kvällens projekt, här ska jag visa er:



Lägg märke till min detaljerade bild av Sverige. Jag ska vara ärlig att säga att för att komma på de två sista landskapen så var vi tvungna att ta hjälp av Atlas, men ärligt talat, vem bryr sig om Ångermanland och Västmanland?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: