sandramedk

Vår krångliga dörr till sommarstugan

Kategori: Allmänt

ftersom detta är den lataste dagen i mitt hittils gångna liv så kanske ni kan klura ut vad svaret blev på mammas fråga när hon tidigare idag frågade ifall jag ville följa med ut och titta till stugan i Brommösund. Jag vet inte ens om hon fick ett direkt svar, mer ett trött "Njjaaaeeehh...". 

Nu har jag under den senast halvtimmen pratat med henne tre gånger på telefon då hon inte kan få igen dörren till stugan. Det är helt knas den där dörren. När vi senast var där, på nyårsafton, så stod vi säkert i en kvart innan vi tillslut fick igen dörren genom att knacka lite, viska lite ramsor, sprida ut lite salt längs med tröskeln, ja ni vet, vanliga husmorstips. Sen märkte jag ganska direkt att jag hade lämnat en bit av min jacka kvar därinne. Det blev att låsa upp och spendera den närmaste kvarten med att försöka stänga den igen, det gick tillslut. Men med tanke på det humöret min kära mor verkar ha just nu så gissar jag på att det går lite sämre för henne. Jag borde nog gå och sätta på lite kaffe tills hon kommer hem, kanske kan värma upp hennes troligtvis kalla högerhand..



Oscar var till stor hjälp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: