sandramedk

Breaking Dawn och Montana's

Kategori: Kanada

Hallå där, 
 
Tänkte faktiskt försöka mig på en liten tillbakablick från i söndagskväll, en kväll som jag tycker var värd ett alldeles eget inlägg. Det var nämnligen dags att se den sista delen utav Twilightfilmerna och innan det laddades det upp med ett besök på Montana's Steak House. Alltså maten där är helt otrolig, kan äta där 3 gånger om dagen, resten utav året, inga problem alls faktiskt (om någon annan betalar). Filmen var riktigt bra, helt klart över förväntan. Dock kunde jag inte hålla mig som vanligt, tårarna fick flöda fritt två gånger och tacksam var jag till Sara Strandgren som snabbt räckte mig en näsduk. Det är kompis det! 
 
Montana's "Goat Cheese Penne": +++++
Twilight: Breaking Dawn: +++++ 
 
Montana ska tydligen servera riktigt gott kött, är inte ett jättefan av en vanlig köttbit utan valde pasta istället, gott så in i norden
Inredningen inne på restaurangen liknar en fjällenstiga med uppstoppade mastodont-älgar på väggarna och ren lampor. 
 
Man dricker Pepsi ur syltburkar och får fri tillgång till kritor för att rita på pappersduken 
 
"Goat Cheese Penne" - Pasta med paprika, svamp, tomat, rödlök och getost och vamt vitlöksbröd
 
Julen har redan hunnit till Fredericton
 
Fina horn-hattar (?) hade hemskt gärna viljat ha med mig en hem 
 
Sara köpte sig en påse med popcorn och tydligen så är det hippt att hälla på flytande smör (!) på popcornen, som en liten topping sådär, inget konstigt alls !
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: