sandramedk

Hur har mina senaste fem dagar sett ut?

Kategori: Kanada

Hallå där, 

Helgen har varit vansinnigt fin om jag får säga det själv och i och med att vi oftast tar helg onsdagkväll vid halv tio (har lektion torsdagmorgon men den kan ibland skippas och ibland sovas igenom) så har den dessutom varit lång, som alltid. I onsdag blev det som vanligt The Cellar.
 
Lisa började lite tidigare än vanligt med att smida planer om Celler redan på lektionen. 
 
Tosdagens bedrift måsta jag ändå säga vara att lära Maria att dircka thé. Har hittat ett supermumsigt Cinnamon-Apple thé här borta och en halv kopp fick hon minsann i sig !
 
 
På kvällen spenderade jag kvällen i loungen på femte våningen med att titta på Amerikans fotboll med ett par grabbar, de försökte lära mig alla regeler och hur själva sporten fungerade - utan direkt framgång. Evan är en kanadensare och sportnörd ut i fingerspetsarna. Han kan flertalet svenska elitserielag i hockey och dessutom väldigt många spelare, imponerad till tusen. 
 
 
När fredagen var kommen så var det sorgligt nog dags för vår allra sista UNB match i hockey. Men de avslutade minsann på topp med en vinst och ut ur arenan gick vi nöjda och glade men med en gnutta sorg i hjärtat. Bjuder här på ett par bilder från matchen, kanske inte jättekul för et att kika på men det struntar jag i för detta är viktigt !
 
 
Efter hockeyn gick vi hem för att göra oss iordning en gnutta och sedan knallade vi ner till S club, i armkrog, därför att Lisa bar klackar kvällen till ära och vägen ner är inte den stabilaste. Kvällen va fin, hälsade på nytt folk, gammalt folk, drack goda drinkar, lite fotbollspel, prat men ingen dans (alldeles för lite folk). 
 
(Någons skrev)
 
Lördagen startade upp med sovmorgon - en skön sådan. Sov till tjugo i tolv, knallade ner och åt tacos till frukost!  Blev en lugn dag, lite grupparbete, lite skypning med mor och far då jag var rvungen att släppa bomben att jag kommer hem en dag senare än beräknat, tyckte att de tog det bra trots allt :-) Sen var det dags att svira om igen, tanken var att kika läget på S club igen, det var ju så bra kvällen innan. Drog senare också vidare ner downtown till ett ställe som heter Nicki Zees och dansade tills det stängde. Därefter blev det ÄNTLIGEN pizza för min del, brukar missa detta av flertalat anledningar. Mycket smakens och senare begav vi oss hem, en mini efterfest och sen sängen. Vaknade upp idag och har mått som en prinsessa, älskar livet ! 
 
(Förlåt för min skelögdhet)
(Maria fick tag på Rudolf-horn)
(Och jag en jättefin t-shirt)
(Massvis av hissbilder)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: