sandramedk

Skittles - Guds bästa skapelse

Kategori: Kanada

Hallå där, 

Tänkte bara snabbt hoppa in och berätta om en utav mina top-tio favoritsaker i Kanada. Det fantastiska mirakelgodiset Skittles. För er som inte har hört talas om det förut (<-- tryck på länken), det är små pluttar i olika färger rött, grönt, gult blått som smakar sött och gott. Nästan lite för sött, äter man för många så kan man få sådär lite ont i halsen som man kan få när man dricker glögg, förstår ni vad jag menar? 

I måndags när pluggenergin låg på minus och Tim Hortons låg 10 meter bort kände jag att det var dags att slå till, men vad händer? Orginal Skittlesen var slut ! Men Lisa berättade då med säker röst att Skittles Tropical är minst lika goda. Jag var lite tveksam men litade samtidigt på min vän Lisas omdöme. Så hur smakade de? SKIT! Kommer senare fram att Lisa inte ens har smakat på äckelgodiset utan antingen höll hon bara med eller lyssnade inte. Pyts vad besviken jag blev och herregud vad jag ska packa resväskan full med Skittles ORGINAL!
Strawberry ++++ Banan +++ Kiwi - Passion fruit - - Orange ++
 
Lisa skämdes som en hund, vilket hon också borde göra. Hon smakade dessutom på de blåa och gröna och hon tyckte om dem. Jag var bara en bricka i henne Masterplan !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: