sandramedk

En liten tillbakablick

Kategori: Kanada

Hallå där, 

Nu har det för fasiken blivit höst här i Kanadaland, riktigt dystert men en vinterjacka är inhandlad och dessutom mössa och ugglevantar så jag ska nog klara mig. Vi är ju vana vid kyla hemma i kalla Sverige också men här gick det så in i helsike fort, för två veckor sedan gick vi i shorts i förrgår haglade det och var tal om snö. 
 
Onsdag: Dags för midterm i Business Ethics, kändes väldigt osäkert precis efter att tentan var gjord men redan idag tillbaka den och jag fick ett fint B i måndagspresent, jättenöjd. De övriga i familjen lyckades även de, såklart! Efter detta var det som vanligt lektion på kvällen till halv tio och på vägen hem såg vi en tvättäkta tvättbjörn. Var inte så jätteimponerad först då jag trodde att det var en simpel Kanada-katt (samma storlek). Försökte knäppa en bild, gick sädär. Vår upprymdhet var total efter detta! Sedan gick vi vidare till The Celler för ett par öl, en mycket omtyckt tradition i familjen. 
 
 
Bildspel: Tvättbjörn 
 
 
Torsdag: Gjorde egentligen absolut ingenting förutom en lektion på morgonen. Tog en mellandag i plugget och slappade, kollade ikapp serier som vi missat, testade ett nytt sätt att måla naglarna på (utan ett värdigt resultat) och Sara förvanlades till Gunilla Persson. På kvällen var vi riktiga supportrar som trots endast ett par grader gick och hejade fram Mc Leod's fotbollskillar till en vinst i fotboll. Svinigt kallt !
 
 
Fredag: Struntade i frukosten och vaknade vid 12, fick ett livstecken av Lisa via Wordfued och vi gick och käkade lunch. Pluggade ganska mycket under dagen och på kvällen var det dags för hockeyderby mellan UNB och STU. Det blev en fin vinst och det firades med vin och dans.
 
Värd pluggställning på golvet med fötterna högt
Innan matchen startade så hissades det upp en flagga som representerade att UNB vann hela skiten förra året, bästa laget i Kanada 

Lördag: Dagens projekt var att hitta en vinterjacka lyckades och kände mig nöjd. På kvällen var det återigen dags för UNB match i hockey, denna gång mot ett franskt lag. Efter detta småsprang vi hem, frös som små råttor och hängde i rum 610 fram till elva. Då blev vi spontana och bestämde oss för att fira en kille som heter Alex's födelsedag och sedan knallades det vidare till Social Club. 
 
Min jacka men med ett ansikte som lös av trötthet ..
 
Utsikten var det inget fel på 

Söndag: Vaknade upp och kände mig alldeles öm i hela kroppen, kikade febern och jajemen 38.7, svinigt kul verkligen. Försökte plugga så gott jag kunde och orkade, fick iallafall en engelskauppsats skriven, kändes okej.  På kvällen slog vi oss ner i en av husets lounger, kurade ihop oss i fåtöljerna och tittade på en film, Law Abiding Citizen. 

Måndag: Ja, det är idag det, vaknade upp och hade 37.7 i feber men kände mig mycket bättre. Frukost, plugg, lektion, fick tillbaka tentan, blev glad, tillbaka till huset, pluggade, pluggade lite till, käkade mat, pluggade lite till och nu sitter jag här ..  Så, hur har ni det? :-)

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hej!
    Är du i riskzonen för Sandy som är på väg upp mot Kanda?? Börjar bli lite orolig här:/
    Kramar

    2012-10-30 | 07:26:26

Kommentera inlägget här: