sandramedk

Den första dagen och den som följer

Kategori: Allmänt

Första Januari
 
Dagen gick på halvfart som den brukar göra för de flesta den första dagen på det nya året. Kom hem från Linda framåt eftermiddagen så Evelina kände sig körklar och skjutsade hem mig. Jag kom hem och gav mamma och pappa årets första kram och spelade Yatzy. Efter det tog jag och mamma en promenad i det soliga vädret, men JÄVEL vad kallt det var, vi gick inte så långt. Resten av dagen/kvällen spenderade familjen Karlsson/Jerenvik i soffan. Vi kollade på Vinterstudon och tre avsnitt av Morden i Sandhamn (hurra vad bra). Som vanligt tryckte  man i sig en pizza på årets mest optimala bakisdag, jag beställde extra sås, höhö.
 

 
Andra Januari
 
Oj oj, väcktes tidigt utav pappa idag, redan halvåtta (ber om ursäkt till er som jobbat och har fått gått upp ännu tidigare). Idag var det dags för en tur till Karlstad. Har ju under mina fyra månader i Kanadaland hyrt ut min lägenhet, så det blir lite som att flytta in igen, måttligt roligt att packa och packa upp. Linda följde även med som ville se lägenheten men hon lämnade oss efter en stund för att möta upp sin kusin som bor i samma stad. Efter detta fortsatte vi in tll stan, jag och pappa och skulle leta reda på en vinylaffär som pappa hade hört skulle vara bra. Det var den inte. Den var också lite krånglig att hitta. Efter det var det ÄNTLIGEN dags, som jag har LÄNGTAT! Lunch på Vilmas och det givna valet är självklart Fisk- och Skaldjurssoppa med hemmagjort vitlöksbröd. Dog godhetsdöden. Efter detta blev det en tur till IKEA, Elgiganten och Jula. Tyvärr inga köp för min del.
 
Ser fram emot ikväll så jag och Eve har blivit hembjudna till Maja (föräldrars hus) för att basta. Huset är stort, vackert och härligt och ligger precis vid vattnet. Ska bli SKÖN T!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: