sandramedk

Med vänliga hälsningar /Skalman (internskämt)

Kategori: Allmänt

- Välkommen hem igen, Sandra.
- Tack!

Är hemma från helgens bravader. Tänkte köra igenom dagarna lite snabbt, samtidigt som jag håller ett öga på veckans avsnitt av Gossip Girl.

FREDAG
Jobbade till klockan 7 och sedan mötte jag upp Johanna, Linnea och Sara på stationen i Mariestad för att ta buss till Skövde. Bussfärden var gapig och tjattrig, vi var grymt förväntansfulla! Från Skövde tog vi tåget till Göteborg. På tåget väntade Moa på oss, hon hade gått på i Töreboda. Tågfärden avslutades med att jag blev nerslagen av Johannas resväska, vilket (ni skom känner mig vet) innebär ett FETT blåmärke, på mitt lår. Hett! I Göteborg letade vi reda på skolan som vi skulle bo på, tog det lugnt på rummet och somnade (ganska) tidigt.

LÖRDAG
Vaknade cirkus 8, match mot Gråa BK (div 3), matchen slutade 1-1. I match nummer två mötte vi det norska Sandefjord A (div 3), också där slutade det 1-1. Sista matchen vann vi med 2-0, vi mötte Ystatöserna, som enligt listan var ett elitlag, efter dagens hoppande, gapande, flertalet skrapsår och kämparglöd placerade vi oss på en andraplats i gruppen. Tjo. Vi duschade och åkte tillbaka till skolan, herrlaget hade även anlänt till göteborg, de slutade också på en andraplats i gruppen. När alla var klara bar det iväg ut på stan för att leta reda på en restaurang, vi käkade tillslut på Lilla London, mat och diverse dricka, Tjo! Vi i damlaget hade en fruktansvärt trevlig stund! Efter det gick några ut, några gick tillbaka till skolan. Jag, Linnea och Sara bestämde oss för att följa Johanna hem till sin bror i Guldheden (?) Det gick fint, tog dock lite länge tid att komma hem, pga. att vi inte är så världsvana när det gäller de förbenade spårvagnarna. Somnade senare som en stock. 

SÖNDAG
Vaknade av att Per i herrlaget gapade "- Okej, upp, det är matchstart om 20 minuter!", haha grattis, vet fakiskt inte hur det gick för dem. Vi sov någon timme till, gick upp och käkade frukost, packade ihop våra saker och åkte till hallen för att spela dagen första match. Det blev också vår enda match den dagen. Vi förlorade med 2-0. Fuck-i-räva, som Linnea brukar säga.  Dömde en match, skyndade oss sedan till centralstationen för att ta tåget hem. i Töreboda var vi tvungna att byta till buss, och där sken solen, i lilla Töreboda =)

Trevliga helg i trevliga Göteborg med trevliga och underbara människor! Tack!

                                                          
I Töreboda, jag var minst sagt trött


Kommentarer

  • Nadia säger:

    Åh jag önskar verkligen jag hade kunnat vara med... :( Bra att ni haft det kul! :) Men haha skönt av Pär där, undrar hur det gick för dom! :P

    2009-05-15 | 13:17:27
    Bloggadress: http://vyfranettluftslott.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: