sandramedk

Bloody hell

Kategori: Allmänt

Om jag skulle säga att jag mår som jag förtjänar så kommer ni direkt koppla det till att jag är bakis, vilket inte är fallet. Jag har som jag tidigare nämnt här i bloggen återigen varit på blodtappning. Allt gick väldigt smidigt och bortsett från en liten period mitt på dagen då jag blev lite vimmelkantig (mat-och-dryck-brist) så har jag mått bra. Klart man är lite hängig när man förlorar 450 ml blod. Men eftersom jag har närmare 3,5-4 liter blod kvar i kroppen så är det ingen som helst fara.




(Mitt bandage, mina järntabletter, min minneslapp för min nästa tid och juicepaketet som man får efter varje tappning)


Hjälp oss rekrytera nya blodgivare.
Anmälan sker på www.geblod.nu eller på telefon 0500-431285

Det kan till exempel gälla vid en svår förlossning, trafikolycka, cancerbehandling eller höftledsoperation. Det finns inga alternativ till blodgivarens insats eftersom blod inte kan tillverkas på konstgjord väg. Blodet är dessutom en färskvara som bara kan lagras i sex veckor.

Ge det en tanke. Det gör inte ont, det tar inte lång tid och det kostar ingenting. Det finns många därute, det är ju inte direkt bara jag som har förlorat en nära anhörig i cancer en tragisk olycka etc. Så enkelt för en så god sak.

Tack på förhand.

 

Kommentarer

  • Frida :) säger:

    Du vet att jag är trogen läsare Sandra, men nu har jag inte läst på ett par dagar och du har skrivit jättemycket! Det gillar jag. :) Du hade ju t.o.m skrivit ett litet meddelande angående bion. Nu blev det ju inte att jag går ikväll, men hoppas ni får det suuper! Du får berätta hur det var sen. Åh, jag har ju ditt lisebergskort också!! Kram

    2009-11-19 | 16:08:34
  • amanda säger:

    min morsa får inte ett sånt juicepaket varje gång, däremot får hon välja saker :D

    2009-11-19 | 21:40:34
    Bloggadress: http://nittton.blogg.se/

Kommentera inlägget här: