sandramedk

En lugn lördagskväll i min smak..

Kategori: Allmänt

Sitter vid köksbordet hemma hos Erik och Agneta. Jag väntar på att mamma och pappa ska gå och lägga sig så att jag kan hoppa in i duschen och sedan lägga mig och förhoppningsvis somna med detsamma. Trött! Ni kanske undrar varför jag ska duscha klockan elva en lördagkväll? Det kanske ni inte undrar alls det, men jag tänker berätta det  ändå. Vi åker nämnligen härifrån väldigt tidig i morgonbitti och jag tjänar på så vis in en kvart ungefär då jag istället kan ligga kvar i soffan och slumra. Vi ska vara i domkyrkan i Mariestad klockan 11,00 imorgon förmiddag, det är tacksägelse för mormor. Klumpen i bröstet växer för varje sekund som det är kvar till den tjugosjunde november.

Innan jag går och lägger mig om en stund ska jag tyst skjuta upp dörren till Elsas rum och försiktigt kika in för att se henne sova. Tänk vilket bekymmerslöst liv. Gud vad jag är avundsjuk!

Ps. Erik om du läser detta, din tangenten "L" är helt värdelös!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    LLLLLLLLLLLLLLLLL

    lllllllllllll

    2009-11-08 | 17:49:50

Kommentera inlägget här: