sandramedk

Mitt 2009

Kategori: Allmänt

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jämt och ständigt gör man nya saker. Jag besökte Asien under en månad, jag tog studenten, jag har växt (främst inuti). Jag har varit tvungen att ta större och viktigare beslut, jag har helt enkelt vuxit i mig själv.

Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade fyra stycken nyårslöten. Det första höll jag inte, det är jag glad för idag för då hade jag inte mått såhär just nu. Mitt andra nyårslöfte var: "Ha jäkligt kul på studenten och balen!" och tack vare min klass så lyckades vi, det var helt galet! Mitt tredje nyårlöfte lyckades jag väl delvis med tycker jag. Det fjärde och sista löd: "Sen en soluppgång, fasen i år måste jag klara det!" Det gjorde jag icke,  vad är det här, 2010 ska klara det. Någon som är på? Jag lovar det blir mysigt, men låt oss vänta till i sommar!
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nepp men jag fick ytterligare ett kusinbarn, Isa.

Dog någon som stod dig nära? Ja, mormor Asta

Vilka länder besökte du? Vietnam, Thailand, Malaysia (flygplatsen, jag VET det räknas inte) och Spanien (Lanzarote)

Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Man ska aldrig vara helt nöjd, klart man saknar något!

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?  14 jan, 12 jun och 23 okt.

Vad var din största framgång 2009? Jag har vuxit i mig själv

Största misstaget? Låter otroligt jag vet men jag har nog tänkt alldeles för mycket, överanalyserat sönder saker och ting. Trott både sämre och bättre om personer som förtjänat något helt annat.  

Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte förutom foten i Lanzarote och den känns ganska bra nu! =)

Bästa köpet? Resan till Vietnam, våran lilla katt och min supersnygga skinnjacka!

Vad spenderade du mest pengar på? Resor och shopping

Gjorde någonting dig riktigt glad? 2009 var ett underbart år, framför allt mycket skratt. Hela våren var helt fantastisk när det gällde hela studentbaletten, galet kul, längtar tillbaka dit. Sommaren var också riktigt härlig, massor med glada minnen.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Så himla svårt att tänka tillbaka ett helt år i tiden, men Coldplay, Melody Club, Studentsången och BEP - I gotta feeling! 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Först var jag ledsnare men sen var jag gladare än vad jag någonsin har varit tror jag!

Vad önskar du att du gjort mer? Inte längtat så himla mycket till allting, levt i nuet, det var ju så himla bra då också, fast det förstod jag ju inte då.. Men det är väl det som är själva grejen med att längta kanske =) Sen önskar jag att jag besökte mormor mer, man visste inte att tiden var knapp.

Vad önskar du att du gjort mindre? Deppat, jag vet ju att det går över..

Hur tillbringade du julen? Hemma tillsammans med mamma och pappa, det var jättemysigt!

Blev du kär i år? Ja tyvärr, i en idiot.

Favoritprogram på TV? Vänner, Grey's och Desperate Housewives

Bästa boken du läste i år? Breaking Dawn och Sjöjungfrun

Största musikaliska upptäckten? Inte så jättemånga kanske, lyssnar nog på samma musik nu som då

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Så himla svårt, det var ju så länge sedan! På min födelsedag var den 50 dagar kvar till studenten och den firades ju på bästa sätt, så det tycker jag att man kan se som en ganska perfekt present. Alla vännerna som vr med hade armband "Sandra 19 år", riktigt rolig kväll! Hela det dygnet var ju helt galet, Eller hur Christine och Evis? ;)

Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Klockan 12 stod mina vänner och vrålade "GRATTIS!" till mig mitt inne på dansgolvet, sen öste vi resten av kvällen. Vaknade i Töreboda och hade en plågsam bussresa till skolan, skoldagen kämpade man sig igenom, fick flera Grattis under dagen- På kvällen firades jag av familjen och min moster och kusin kom och grattade och självklart min mormor. 
  
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Okej, nu kommer det. Lite mera kärlek, tack!

Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Kjolar, klänningar, skärp och strumpbyxor!

Vad fick dig att må bra? Mina vänner, både gamla och nya. Jag lärde känna flera personer mycket mer och "It kills me" att jag inte får träffa dem lika mycket nu, är de inte i Australien så är de i Gbg eller Karlskrona.. Folk! 

Vilken kändis var du mest sugen på? Jude Law

De bästa nya människorna du träffade? Det måste vara Ida Karlsson och Linn Albinsson, så himla sköna båda två!

 

Kommentarer

  • evelina säger:

    HAHA, jag glommer ALDRIG din fodelsedag! kvallen innan hur kul det var, fred som var full pa bussen till skolan satt och sjung och gapade valdigt hogt och du som satt bredvid och skamdes! nar han somnade pa tangentbordet i skolan.

    och 2009 var ett valdigt bra ar, jag larde kanna dig battre och det ar jag sa himla glad for:)

    Jag saknar dig min sandra dee, men jag ar snart hemma igen, och da, da JAVLAR :D sommaren 2010 ska bli den basta nagonsin :) puss &kram fran din van Evelina!

    2010-01-07 | 01:20:14

Kommentera inlägget här: