sandramedk

Varför kan ingen bara ge mig ett privat flygplan?

Kategori: Allmänt



Jag har ett problem.  

Den 22:e januari ska jag till Växjö Universitet för inskrivning på min kurs som jag ska läsa nu i vår, "Bostadens utformning", Det blir nog superbra bla bla, jag kommer nu till saken. Hur kommer jag dit?

Alternativ 1: Jag ska vara där klockan nio och då kan jag åka till Borås (Sandared) dagen innan och sova över hos min bror och hans familj och ta tåget 05,05 men då är jag på Vaxjö station 08,55 och kom då ihåg att jag inte ens är på Universitetet. Kommer alltså komma försent, alltså inget bra alternativ.

Alternativ 2: Dra med mig ev. Jönsson (någon som också är intresserad?) på en Roadtrip och kanske ändå sova i Sandared för att vi ska slippa gå upp så tidigt, sedan bila ner till Växjö och då har vi ju  gott om tid, för det kan vi ju planera själva. Vad Jönsson ska göra mellan 9-16, är en annan fråga, men hon sa att det var okej, någon mer kanske vill följa medoch hålla främst henne men också mig sällskap? MEN detta var tydligen inte ett bra alternativ enligt mina föräldrar, vintervägar you know. Suck.

Alternativ 3: Åka dagen innan ner till Växjö och sova på något slags vandrarhem. Kan ju vara mysigt. Kan bli väldigt tråkigt. Någon som vill följa med isåfall, man kan ju göra Växjö på torsdagen, hem och sova, sen till skolan och sedan åka hem på fredag eftermiddag. 

Den som kan berätta för mig vilket det bästa alternativet är vinner en halv hammock och en svartvit färgtv!


 

Kommentarer

  • amanda säger:

    Kör på alternativ nr2. Visst vinterväg men ta det bara lugnt så går det bra :) Själv körde jag till Väckelsång (utanför Växjö) på nyår och det gick brabra.

    2010-01-12 | 06:49:37
    Bloggadress: http://nittton.blogg.se/

Kommentera inlägget här: