sandramedk

Rockbjörnen

Kategori: Allmänt

Jag har försökt undvika tidningar, löpsedlar etc. för att kunna titta på Rockbjörnen nu ikväll och fortfarande tycka att det är spännande. Jag uppdaterar här och låtsas att just i detta ögonblick så står Rebecca Simonsson där och fånar sig och ser bara så förbannat jobbig ut.. Jaja, då ska vi se hur detta går!

Årets genombrott: Daniel Adams-Ray. Kanon!
Årets Livegrupp: Håller på The Ark. Kom igen nu, YES!
Bästa konsert: Mando Diao på P&L, ja det hade jag inte så mycket att säga om. Tyvärr.
Bästa festival: Peace and Love. Återigen, kan inte uttala mig, tyvärr.  
Nu tog kanal 5 en paus.
Amanda Mair spelar just nu olika låtar på piano. Henne måste jag kolla upp mer noggrant.
Bästa svenska låt: Veronica Maggio - Jag kommer. VM ska få vinna allt! (Här ska tilläggas att andraplatsen enligt mig går till In flames.)
Bästa utländska låt: Lady Gaga - Born this way. Helt okej.
Bästa metall: Metallica. Inte min musiksmak. Men "gratulerar" som Dregen precis sa.
Bästa hårdrock: Iron Maiden. Ingen direkt koll där förutom att jag vet att pappa och Erik var mer än nöjda efter att de såg dem i Göteborg i somras. Jag litar på dem.
Här smög Lasse Berghagen in på ett litet hörn och sjöng Teddybjörnen Fredriksson.
Nu tog kanal 5 en paus igen.
The Ark uppträder, jag blir lite snyftig bara för att dom kommer ta slut. Sen spelar de Calleth You Cometh I också. Deras bästa låt.
Bästa manliga liveartist: Danny Saucedo är jävligt snygg. Erik Saade är en fjant. Håkan Hellström är Håkan Hellström (på ett bra sätt). Ola är inte bra alls. Ulrik Munther är ingen man, han är en pojke... Väntar väntar.. HH tog det!
Nu tog kanal 5 en paus igen igen.
Danny Saucedo uppträder och är antingen väldigt blöt av regn eller jättejättesvettig. Har jag sagt att han ser jävligt otroligt sjukt bra ut?
Bästa kvinnliga liveartist: Cecilia Forss delar ut priset. "Tyvärr" vet jag redan att VM vinner. Vilket är bra med tråkigt att jag redan vet. (Andraplatsen enligt mig går till Robyn, nästan delad första plats, bara nästan).

Slutligen, Elsa Billgren är stencool. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: