sandramedk

En lugn fredagskväll

Kategori: Kanada

Hallå där, 

Dagen har passerat förbi i ett lugnt och fridfullt tempo, ingen stress, inga tider att passa. Vi sov till lunch, åt någon slags hamburgare till frukost, strax efter det begav vi oss, genom en promenad, ner till Regent Mall. Jag hittade mig en ny kompis som får hänga runt min hals, hittade även ett jättefint ugglehalsband som jag nog får se till att införskaffa mig nästa gång, till min ugglesamling. Vi testade också lite olika glasögon, de fick oss tyvärr inte att se smartare ut ..



Mina rostfärgade Converse fick också följa med ut på en tur





Efter detta var det dags för middag hemma i Mc Leod huset, det serverades spagetti med tomatsås och köttbullar i, jag dog godhetsdöden, kändes nästan som man var hemma i Sverige igen även fast mammas naturligtvis är godare !

På kvällen gick vi för att kika på premiär fotbollsmatchen för UNB laget, tyvärr blåste det så in i helvete kallt att vi bara kollade första halvlek, därför kan jag inte ge er något slutresultat, inte för att ni kanske bryr er direkt mycket heller men. Vi knallade istället hem och Lisa och Maria kom hit, kollade på ”En gång i Phuket” och jag lyckades roffa åt mig lite kaffe nere i matsalen – godaste på hela dagen ! Hoppas bara jag kan sova nu?




Imorgon ska vi tydligen bli väckta vid halv åtta för att gå ut och knacka dörr i området för att samla in pengar till någon form av organisation som jag inte har en aning om vad det är för någon. Vi tänker låsa dörren, låtsas att sova och släntrar väl upp vid tio snåret som vanligt. Detta får verkligen inte bli till någon vana, Sara får mig att sova längre på morgonen, otroligt skönt men inte värt sen när skolan drar igång, då blir det andra bullar !

Imorgon ska vi istället gå och träna hade vi tänkt, om jag kommer upp ur sängen, träningsvärken från gårdagen är ganska saftig och jag vet ju att det bara kommer bli värre imorgon. På kvällen blir det säkert lite vin, tyskar och dans förhoppningsvis.

Hur har ni det där hemma, hörde att någon hade skrapat rutor häromdagen?

Saknar er, tusen kramar 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: